Agenda Juliol – Setembre 2021

Avançament de les activitats

INSCRIPCIONS A PARTIR DEL DIJOUS 1 DE JULIOL!

La vida esclata de nou al Museu Nacional d’Art de Catalunya, amb un programa d’activitats i exposicions temporals carregat de propostes que completen i es relacionen amb la col·lecció permanent del Museu.

D’una banda, podem trobar exposicions i instal·lacions dedicades al programa ‘Guerra Civil. Art, conflicte i memòria’, que tindrà lloc fins al setembre, i de l’altra també podem veure Els colors del foc. Hamada – Artigas, una exposició temporal delicada que se centra en l’art de la ceràmica i els vincles entre Josep Llorens Artigas i el moviment mingei, o la mostra Diàlegs intrusos. Tot és present, que proposa la inserció dins les sales del museu d’una tria de dinou obres de la Fundació Suñol pertanyents a les segones avantguardes que dialoguen amb obres destacades de la col·lecció del Museu Nacional.

Els Amics tindrem ocasió de visitar la mostra de ceràmica de la mà del seu comissari, Ricard Bru, i també podrem recórrer les noves sales de Guerra Civil, actualitzades recentment amb obres que havien estat exposades al Pavelló de la República, de la mà dels conservadors del Museu Eduard Vallès i Elena Llorens.

Continuarem commemorant l’aniversari dels Amics recuperant i actualitzant algunes de les millors visites del mes que s’han fet al llarg dels últims 25 anys de la mà del periodista i historiador de l’art Martí Casas i Payàs, que aquesta vegada ens aproparà al cartellisme durant la Guerra Civil.

VISITES FORA DEL MUSEU

Tindrem ocasió d’acostar-nos al MACBA per visitar la Col·lecció Rafael Tous d’art conceptual, on farem un recorregut per les pràctiques experimentals dels anys setanta i vuitanta a Catalunya, i al Museu Picasso, on podrem visitar la nova exposició Picasso i les joies d’artista de la mà de la historiadora de l’art Mercè Riera. També visitarem la reproducció d’El Pavelló de la República, que actualment acull un dels arxius-biblioteca més importants del món sobre la Segona República, la Guerra Civil, l’exili, el franquisme i la transició.

PASSEJADES

Amb la passejada de museu Vedettes i milicians. El Paral·lel i el barri del poble-sec durant la Guerra Civil recorrerem la famosa avinguda i el barri del Poble-sec i veurem com van viure la Guerra Civil els veïns i veïnes d’aquell barri, epicentre del teatre i la cultura popular barcelonina d’aleshores. A més, en el centenari de l’annexió de la vila de Sarrià a Barcelona, visitarem aquesta antiga vila que compta amb una reproducció del retaule de Sant Vicenç de Sarrià de Jaume Huguet, exposat a les sales del Museu Nacional.

ACTIVITATS ONLINE

Sabem que a l’estiu el que ve més de gust és sortir a gaudir del bon temps, però no volem deixar de proposar-vos dues activitats en línia que complementen la programació d’aquests mesos: d’una banda, de la mà de la historiadora de l’art Natàlia Esquinas commemorarem els 700 anys de la mort de Dante Alighieri tot viatjant a través d’obres que trobem a la col·lecció del Museu, i de l’altra, amb la Mercè Riera, recorrerem els gestos, el llenguatge corporal i l’expressió dels personatges que apareixen a les obres del museu amb el cicle Expressions, gestos i mirades a les col·leccions del Museu Nacional.

ACTIVITAT COMBINADA

Per a l’agenda d’aquests mesos destaquem una nova modalitat d’activitat: les visites enllaçades, dues activitats complementàries al voltant de la mateixa temàtica. Us hi podreu inscriure per separat però recomanem assistir a les dues per adquirir una visió més completa del tema que es tracta.

Inaugurarem aquesta modalitat amb La Llotja de Mar, bressol de comerciants i artistes. Ara que aquest equipament ha obert les seves portes al públic us proposem descobrir els espais i la relació existent entre els artistes que van estudiar-hi i els inicis de les col·leccions del Museu. Les visites que es complementen seran L’aportació de l’Acadèmia de Belles Arts a la col·lecció del Museu Nacional (en format online) i Visita a la Llotja de Mar i a la Reial Acadèmia de Belles Arts (en format presencial), us hi esperem!