Noves propostes de la Biblioteca Joaquim Folch i Torres

La biblioteca del Museu inaugura un nou Club de Lectura i una Comunitat virtual

La Biblioteca Joaquim Folch i Torres del Museu Nacional d’Art de Catalunya, en col·laboració amb el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, ofereix a partir d’octubre dues noves activitats virtuals relacionades amb la lectura i l’art.

Club de lectura

Pels amants de la ficció, estrena el Club de lectura virtual ApassionArt des del qual es farà una immersió en l’art i en tot allò que l’envolta: artistes, obres, esdeveniments, amor, passió, odi, intrigues i molt més a través de les històries que ens expliquen el llibres seleccionats.

Es tracta d’una activitat trimestral que comença el proper 4 d’octubre endinsant-se en el Modernisme i la figura de Gaudí, a través de tres obres. La primera lectura serà El pintor d’ànimes d’Ildefonso Falcones; la segona, durant el mes de novembre, L’homenatge de Xulio Ricardo Trigo; i la tercera, pel desembre, Jo, Gaudí de Xavier Güell.

Al club de lectura es pot participar a través de la plataforma Ebiblio, que ofereix el Sistema de Lectura Pública de Catalunya i que fa possible el préstec de continguts digitals a totes les persones usuàries amb carnet de les biblioteques públiques catalanes.

El moderador de l’activitat serà Martí Casas, periodista, historiador de l’art i col·laborador habitual dels Amics.

Comunitat virtual

També, per a qui vulgui aprendre i aprofundir en temes artístics, la biblioteca del Museu impulsa la comunitat virtual Fanàtics de l’Art, que es portarà a terme a través de Tellfy, una aplicació que, amb un format de missatgeria instantània, permet a les persones que hi participin comunicar-se i intercanviar idees.

L’objectiu és difondre el coneixement sobre l’àmbit artístic i promoure el diàleg de manera fàcil i àgil perquè hi podreu accedir en qualsevol moment i a qualsevol hora des dels vostres dispositius mòbil.

Fanàtics de l’Art és una comunitat conduïda per la historiadora de l’art i col·laboradora habitual dels Amics Natàlia Esquinas, que s’encarregarà d’anar afegint nous continguts i temes de debat per fomentar el diàleg i l’intercanvi d’opinions. Així, es recomanaran lectures, vídeos, podcast, visites i activitats, entre d’altres.

Per a més informació i per inscriure-us a les activitats podeu anar a:

Club de lectura Virtual ApassionArt

Informació general al web del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya

Inscripcions amb el carnet de Biblioteques públiques

Comunitat virtual Fanàtics de l’Art

Accés a la comunitat