19, 21, 25, 26 i 29 de gener i 1 de febrer de 2022

Ciutat Vella

20€ (No Amics: 35€)

Recorrerem el centre històric de Barcelona fent especial èmfasi en els projectes dels seus anys de formació com a arquitecte i els seus primers encàrrecs professionals, entre els quals cal destacar: el projecte d’estudiant d’un embarcador per al port de la ciutat (1876) i el de la font monumental per a la plaça de Catalunya (1877), la col·laboració amb Joan Martorell en el concurs de la façana de la Catedral de Barcelona (1882), la col·laboració amb l’arquitecte Josep Fontseré en el Parc de la Ciutadella (1875), el projecte del quiosc Girossi per a les Rambles (1878) i els fanals de la plaça Reial i el Pla de Palau (1878).

La passejada finalitzarà amb la visita a l’Ateneu Barcelonès (Palau de Savassona), institució de la qual Gaudí va ser president de la Secció de Belles Arts l’any 1881 i que, l’any 1904, va ser restaurada pel seu gran col·laborador, Josep Maria Jujol.

Punt de trobada: Plaça Reial (davant de la font)

Durada aproximada: 3 h

* El preu inclou:

• Itineraris guiats a càrrec de Mercè Riera (horaris de tarda) i d’Alba Casaramona (horaris de matí), historiadores de l’art.
  • Entrades a l’Ateneu Barcelonès.
  • Dossier de documentació.
  • Radioguies per seguir la passejada amb més comoditat.

Aquesta proposta forma part del programa d'activitats organitzat pels Amics per aprofundir en les tesis de l'exposició sobre l'arquitecte que acull aquest trimestre el Museu Nacional d'Art de Catalunya.

• Dimecres 19 de gener
    Inscripcions tancades
  • Divendres 21 de gener
    Inscripcions tancades
  • Dimarts 25 de gener
  • Dimecres 26 de gener
  • Dissabte 29 de gener
  • Dissabte 29 de gener
  • Dimarts 1 de febrer
    Places exhaurides

Les places per a aquesta activitat estan exhaurides. Si estàs interessat/da en aquesta activitat envia'ns un correu electrònic a amics@amicsdelmnac.org o truca'ns al 93 622 03 81 i t'apuntarem en llista d'espera per avisar-te en cas de baixes o per si obrim nous grups.