De l’11 al 14 i del 25 al 28 de novembre de 2021

Cantabria

Gratuït

Activitat exclusiva per als Amics

Amb motiu de l’exposició temporal sobre Antoni Gaudí que acollirà el Museu Nacional, els Amics viatjarem fins a Cantàbria, on veurem l’empremta que ell i altres arquitectes modernistes de renom van deixar a Comillas gràcies als encàrrecs dels indians Máximo Díaz de Quijano i Antonio López, marquès de Comillas. Des de Santander, on coneixerem el Centro Botín, descobrirem també Santillana del Mar, antiga vila medieval.

Començarem el nostre viatge descobrint Comillas, on visitarem el Palau de Sobrellano i la seva capella-panteó, pensats com a residència d’estiu del Marquès i la família reial. També visitarem el cementiri de Comillas i Villa Quijano, popularment coneguda com El Capricho. Després d’això anirem a San Vicente de la Barquera, un poblet que compta amb un ric patrimoni arquitectònic amb edificis molt significatius com el Castillo del Rey, el hospital de la Concepción i l’església de Santa María de los Ángeles.

Tindrem ocasió, també, de dedicar una jornada al romànic de Cantàbria i a Santillana del Mar, però, abans d’endinsar-nos en l’art medieval, viatjarem encara més enrere (entre 35.000 i 13.000 anys) per descobrir la Neocova d’Altamira.

A Santillana del Mar, un dels pobles medievals més bonics d’Espanya, i acompanyats per Enrique Campuzano, director del Museu Diocesà de Santillana del Mar, passejarem pels seus carrers empedrats i visitarem la Col·legiata de Santa Juliana, un dels monuments romànics més representatius de la regió i el Museo Diocesano Regina Coeli, ubicat en un antic convent dominic fundat a finals del segle XVI.

Finalment, passejarem pel centre històric de Santander i visitarem el Centro Botín, un centre d’art dissenyat per l’arquitecte Renzo Piano i situat en un emplaçament privilegiat de Santander que aconsegueix integrar el centre de la ciutat i els històrics Jardines de Pereda amb la seva badia. A la primera planta del centre hi trobarem una selecció d’obres mestres del segle XX que provenen de la col·lecció d’art de Jaime Botín i que inclou treballs d’Henri Matisse, Francis Bacon, Juan Gris, Joaquín Sorolla i Isidre Nonell, entre d’altres.

Podeu consultar el programa detallat d.el viatge aquí.

INSCRIPCIONS I PAGAMENT (exclusivament online)

• A partir de dimarts 5 d'octubre (fins a esgotar places) a través d'aquest enllaç
  • Es podrá reservar un màxim de dues habitacions per inscripció.
  • Una vegada confirmada la plaça, caldrà fer la paga i senyal mitjançant transferència bancària a nom de Malaika Viatges (Sra. Anna Ayats - 930 011 176)

Les places per aquest viatge s'han exhaurit. Truqueu a l’agència Malaika viatges (t. 930 011 176) i us apuntaran en llista d’espera. Intentarem proposar-vos noves dates ben aviat. Moltes gràcies!.