5, 6, 7 i 21 de maig de 2022

Céret i Cotlliure

80€ (No Amics: 95€)

Us proposem descobrir el museu de Ceret, que després de dos anys d’obres ha reobert les portes amb molt més espai per a la seva col·lecció permanent i amb una exposició de l’escultor barceloní Jaume Plensa. La mostra s’ha instal·lat a la nova sala d’exposicions del Museu, situada en un nou pavelló dissenyat per l’arquitecte Pierre-Louis Faloci.

Creat l’any 1950, els seus impulsors i fundadors van ser els pintors Pierre Brune i Frank Burty Haviland a partir d’un important fons d’obra d’artistes contemporanis, molts d’ells amics seus, alguns dels quals havien fet estades a la vila: Pablo Picasso, Georges Braque, Juan Gris, Manolo Hugué, Marc Chagall i Pau Gargallo, entre d’altres.

La col·lecció del Museu, que ara ha guanyat claredat amb la seva nova presentació permanent, és testimoni d’aquest lligam entre Ceret i els artistes.

Dinarem a Ceret i després ens traslladarem fins a Cotlliure, una encantadora vila situada al cor de la Costa Vermella. Henri Matisse i André Derain van trobar-hi la inspiració per a les seves obres, fascinats per la llum i els paisatges, i van donar inici al fauvisme. Caminarem pels carrers que van inspirar aquests artistes i visitarem el Museu d’Art Modern. Fundat l’any 1930 pel pintor Jean Peské, el museu conserva obres d’artistes moderns i contemporanis relacionats amb Cotlliure.

El preu inclou:

• Desplaçament en autocar privat
  • Acompanyant durant tot el recorregut
  • Dinar a un restaurant de Ceret
  • Visites guiades i entrades als llocs indicats
  • Dossier de documentació
  • Radioguies per seguir la passejada amb més comoditat

Punt de trobada:

Plaça d’Espanya (torre veneciana esquerra mirant el Museu Nacional)

Durada aproximada:

De 7.30 a 20 h

Els grups previstos per als dies 25 i 27 de maig no visitaràn el Museu d'Art Modern de Cotlliure, ja que aquest estarà tancat per canvi d'exposició.

• Dijous 5 de maig
  • Divendres 6 de maig
  • Dissabte 7 de maig
  • Dissabte 21 de maig
    Places exhaurides

Les places per a aquesta activitat estan exhaurides. Si estàs interessat/da en aquesta activitat envia'ns un correu electrònic a amics@amicsdelmnac.org o truca'ns al 93 622 03 81 i t'apuntarem en llista d'espera per avisar-te en cas de baixes o per si obrim nous grups.