(Frontal d’altar dels arcàngels, Mestre de Sant Pau de Casserres, Segon quart del segle XIII)

Dijous 10 de novembre de 2022

Activitat en línia

10€ (No Amics: 15€)

Una línia imaginària des d’Irlanda fins a Israel uneix set monestirs vinculats a l’arcàngel sant Miquel. Es tracta de set santuaris que es troben a molta distància entre si però perfectament alineats. Els tres més importants, dedicats a l’arcàngel sant Miquel, són el Mont Saint-Michel a la Normandia, la Sacra di San Michele a la Vall de Susa i el Monte Gargano a l'Apuglia.

Segons la llegenda, aquesta línia representa el cop d’espasa que l’arcàngel va donar al diable per enviar-lo a l’infern. A través de diverses peces de la col·lecció dedicades a l’arcàngel, descobrirem aquests indrets, així com el relat hagiogràfic que hi està relacionat.

Conferència a càrrec de Mercè Riera, historiadora de l'art i divulgadora cultural.

Aquesta proposta forma part del cicle de conferències en línia Viatgem amb l'art. Uns recorreguts virtuals que parteixen de les obres de la col·lecció del Museu Nacional o de les seves influències i punts de connexió, i ens acosten a espais exhuberants, exòtics i fascinants.

• Dijous 10 de novembre
    18.30 H
    Inscripcions tancades

Les places per a aquesta activitat estan exhaurides. Si estàs interessat/da en aquesta activitat envia'ns un correu electrònic a amics@amicsdelmnac.org o truca'ns al 93 622 03 81 i t'apuntarem en llista d'espera per avisar-te en cas de baixes o per si obrim nous grups.