Dilluns 28 de febrer de 2022

Activitat en línia

15€ (No Amics: 25€)

A càrrec de Pilar Vélez, membre de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi.

La transformació econòmica, social i cultural que es va produir a mitjans del segle XIX-XX, derivada de la revolució industrial, va comportar l’aparició de noves formes de producció i de consum. La fabricació seriada d’objectes, que fins al moment estava en mans del treball artesanal, comportà un gran canvi en el món de l'objecte i donà pas al denominat debat “art-indústria”. Arribats el fi de segle i el Modernisme, es recuperà la tradició artesana mentre alhora sorgien les bases de la cultura del disseny. Tal com s’explorarà en aquesta conferència, les obres de Gaudí no són alienes al seu context.

Aquesta proposta forma part del cicle de conferències en línia organitzat pels Amics per aprofundir en les tesis de l'exposició sobre l'arquitecte que acull aquest trimestre el Museu Nacional d'Art de Catalunya.