Dimecres 8, dijous 9 i dijous 16 de setembre de 2021

Activitat exclusiva per als Amics

CRAI Biblioteca del Pavelló de la República (av. Cardenal Vidal i Barraquer, 34-36)

Visitarem la reproducció de l’edifici projectat pels arquitectes Josep Lluís Sert i Luis Lacasa per representar Espanya a l’Exposició Internacional de París de 1937.

En aquest espai s’hi van exhibir obres tan destacades i compromeses contra la situació política del moment com el Guernica de Pablo Picasso o El Segador de Joan Miró. Al costat del pavelló, a París, s’hi trobava la Font de mercuri d’Alexander Calder, que actualment es pot veure a la Fundació Joan Miró.

La reconstrucció d’aquest edifici tan simbòlic es va portar a terme amb motiu dels Jocs Olímpics de Barcelona el 1992 i actualment acull un dels arxius-biblioteca més importants del món sobre la Segona República, la Guerra Civil, l’exili, el franquisme i la Transició.