Dijous 1 de desembre de 2022

Fundació Miró

Gratuït

Activitat exclusiva per als Amics

Els amics de la Fundació Miró ens conviden a una visita a l’exposició “Paul Klee i els secrets de la natura” el proper dijous 1 de desembre de 2022.

L’exposició pren com a punt de partida l’interès i la fascinació que l’artista Paul Klee (1879-1940) sentia per l’observació de la natura i les seves derivades artístiques. El seu interès per la flora, la fauna, els paisatges, les formacions geològiques, entre altres fenòmens naturals, van despertar en l’artista una poètica singular. La natura, com a recurs pedagògic, com a motiu d’inspiració artística o com a refugi vital és el fil conductor de l’exposició.

La mostra artística segueix les etapes vitals de la seva vida: Anys formatius (1883-1911), Viatge a Tunísia i Primera Guerra Mundial (1912-1920), Docència a la Bauhaus (1921-1931) i Síntesi i identificació (1932-1940). En cadascuna d’aquestes quatre etapes en les quals es fragmenta l’exposició, s’inclou una obra d’altres artistes que també van investigar aspectes naturals, però que, pel fet de ser dones, històricament no han rebut reconeixement mediàtic: Gabriel Münter, Emma Kunz, Maruja Mallo i Sandra Knecht.

La mostra artística ha estat organitzada i produïda per la Fundació Joan Miró, amb la col·laboració del Zentrum paul Klee de Berna.  Més informació aquí

Activitat conjunta amb Amics del CCCB, MACBA, Fundació Joan Miró i Fundació Antoni Tàpies. Places molt limitades.

• Dijous 1 de desembre
    18 H