(Paqual Ortoneda, 'Sant Antoni Abat enterrant sant Pau ermità', 1437-1438. Museu Nacional d'Art de Catalunya)

22 i 23 de gener de 2022

Museu Nacional d'Art de Catalunya

Gratuït

Activitat exclusiva per als Amics

LA COL·LECCIÓ EN UN MOS

Un cap de setmana al mes, els Amics visitem les sales del Museu per degustar les obres de la col·lecció de la mà dels millors experts.

Gener

La tradició popular va vincular les llargues barbes de la majoria d’aquests sants a les setmanes més fredes de l’any del mes de gener. És així com neix la setmana dels sants “barbuts”, amb sant Pau Ermità, sant Maur Abat i sant Antoni Abat, i que amb el temps també va incloure altres sants com sant Sebastià, sant Fructuós i sant Vicenç.

A través de les col·leccions del Museu, ens aproparem a la seva iconografia, així com a les històries i tradicions vinculades a aquests sants.

11.00 h
    12.30 h
    16.30 h
    Inscripcions tancades
  • Diumenge 23 de gener
    11.00 h
  • Diumenge 23 de gener
    12.30 h
    Places exhaurides

Les places per a aquesta activitat estan exhaurides. Si estàs interessat/da en aquesta activitat envia'ns un correu electrònic a amics@amicsdelmnac.org o truca'ns al 93 622 03 81 i t'apuntarem en llista d'espera per avisar-te en cas de baixes o per si obrim nous grups.