17, 18, 23 i 26 de novembre i 3 de desembre de 2022

Cementiri de Montjuïc [Carrer de la Mare de Déu de Port, 56, 58]

15€ (No Amics: 25€)

ESPECIAL TOTS SANTS!

Al voltant del dia de Tots Sants i del dia dels Difunts, us proposem una combinació de visites que ens permetran copsar amb tots els detalls les tradicions funeràries al llarg de la història.

--

A l'altra banda de la muntanya on s'ubica el nostre estimat Museu Nacional trobem el cementiri de Montjuïc, també conegut com “Cementiri Nou” o “Cementiri del sud-oest”. Aquest sorgeix com a resultat del creixement urbanístic de la ciutat, i quan els antics cementiris de les petites viles, que més tard formarien part de l'actual Barcelona, havien quedat limitats per l'espai. Inaugurat el 1883 i planificat per l'arquitecte Leandre Albareda, el cementiri s'alça imponent com una autèntica i gegantina necròpolis, on escultura i arquitectura es posen al servei de la mort, de la fama i de l'etern. En aquesta ruta recordarem algunes de les grans personalitats que descansen entre els seus murs i ens aproparem a les obres d'artistes clau de la nostra història com Eusebi Arnau, Rafael Atché, Josep Vilaseca, Enric Clarasó i, especialment, Josep Llimona, entre d'altres. Visita a càrrec de Natàlia Esquinas, doctora en Història de l'Art.

Visita a càrrec de Natàlia Esquinas, doctora en Història de l’Art.

Durada aproximada: 2 hores

Aquesta activitat està enllaçada amb l'itinerari pel cementiri de Poblenou i amb l'activitat 'La presència de la mort a les col·leccions del Museu Nacional'.

• Dijous 17 de novembre
  • Dijous 17 de novembre
  • Divendres 18 de novembre
  • Divendres 18 de novembre
  • Dimecres 23 de novembre
  • Dimecres 23 de novembre
  • Dissabte 26 de novembre
  • Dissabte 26 de novembre
  • Dissabte 3 de desembre
    11.00 H
    Inscripcions tancades

Les places per a aquesta activitat estan exhaurides. Si estàs interessat/da en aquesta activitat envia'ns un correu electrònic a amics@amicsdelmnac.org o truca'ns al 93 622 03 81 i t'apuntarem en llista d'espera per avisar-te en cas de baixes o per si obrim nous grups.