Dilluns 28 de març de 2022

Activitat en línia

15€ (No Amics: 25€)

A càrrec de Josep Maria Boronat, arquitecte assessor d’Arquitectura i Urbanisme a l’Ajuntament de Barcelona.

L’any 1899, l’Ajuntament de Barcelona inaugurava el Concurs Anual d’Edificis Artístics, en el qual la Casa Calvet va ser la primera obra guanyadora. El concurs es manté fins al 1930, i Barcelona queda orfe d’aquest tipus de certàmens fins a la instauració dels premis FAD, i posteriorment els Premis Ciutat de Barcelona. Analitzant les característiques i l’emplaçament dels edificis premiats al llarg de tots aquests anys, recorrerem l’evolució urbana de Barcelona des de 1899 fins als nostres dies.

Aquesta proposta forma part del cicle de conferències en línia organitzat pels Amics per aprofundir en les tesis de l'exposició sobre l'arquitecte que acull aquest trimestre el Museu Nacional d'Art de Catalunya.