15, 16, 17 i 19 de març de 2022

Passeig de Gràcia

22€ (No Amics: 35€)

Un itinerari-visita pel Passeig de Gràcia de Barcelona per comprendre la rivalitat entre propietaris i arquitectes a finals del XIX.

Després de veure les façanes de la Casa Amatller (1900), obra de Josep Puig i Cadafalch, la Casa Lleó Morera (1902), obra de Lluís Domènech i Montaner, i la Casa Batlló (1904-1906), d’Antoni Gaudí, es visitarà la Casa Milà.

L’edifici d’habitatges de lloguer i residència del matrimoni Milà-Segimon, darrera obra de l’arquitecte abans de dedicar-se exclusivament al projecte de la Sagrada Família, va esdevenir ràpidament objecte de burla i crítica, motiu pel qual es coneix popularment amb el nom de “La Pedrera”.

Més enllà d’aquest fet, l’obra és un exemple de grans solucions constructives i s’anticipa als preceptes arquitectònics de l’arquitectura moderna. La visita es centrarà en l’ornamentació i els materials de l’edifici.

Punt de trobada: Casa Amatller (Passeig de Gràcia, 41)

Aquesta proposta forma part del programa d'activitats organitzat pels Amics per aprofundir en les tesis de l'exposició sobre l'arquitecte que acull aquest trimestre el Museu Nacional d'Art de Catalunya.