Del 12 al 16 d'octubre, del 26 al 30 d'octubre i del 2 al 6 de novembre de 2022

Activitat exclusiva per als Amics

El Museu Nacional d’Art de Catalunya, el Museo Nacional del Prado i la Galleria Nazionale d’Arte Antica Palazzo Barberini de Roma han unit esforços per presentar un conjunt de pintura mural d’una importància excepcional: els frescos de la capella de la família de Juan Enríquez de Herrera a l’església de Sant Jaume dels Espanyols. Per aquest motiu els Amics visitarem la ciutat que va veure triomfar Annibale Carracci i descobrirem el llegat que l’artista va deixar-hi.

Itinerari

Dia 1

El primer dia visitarem l'església de Sant Jaume -on es trobava originalment la Capella Herrera- a la plaça Navona. Aquest indret serà el millor escenari per introduir el context urbanístic i artístic de l’època barroca, protagonitzat per grans noms com Borromini, Caravaggio, Carracci o Bernini, i que coneixerem a través d’alguns dels seus projectes arquitectònics i obres pictòriques. Visitarem aquests recintes religiosos, tots a l’entorn de la plaça, que en època del barroc era un dels centres neuràlgics de la vida pública romana.

Dia 2

El segon dia passejarem fins al Palau Colonna, exemple paradigmàtic dels espais de sociabilitat entre les famílies romanes més destacades de l'època. Allà visitarem la Galleria Colonna, que atresora obres de Carracci, Guido Reni, Tintoretto, Bronzino, Guercino o Veronese, entre d'altres. En acabar, ens traslladarem fins al Trastevere, el barri bohemi de Roma, on passarem la tarda admirant les esglésies de Santa Maria in Trastevere i de San Francesco a Ripa. Acabarem la jornada a la Vil·la Farnesina, decorada amb frescos de Rafael que van servir d'inspiració a Carracci.

Dia 3

Començarem el tercer dia visitant l'església del Gesù, model per a les esglésies jesuïtes arreu del món. Continuarem el dia visitant el Palau Doria-Pamphili, residència d'algunes de les famílies més poderoses de la ciutat. A prop del palau, visitarem algunes de les esglésies que contenen grans joies del barroc, com la capella Contarelli a San Luigi dei Francesi o Sant'Ignazio di Loyola. Entrarem també al Panteó i visitarem el Palau Farnese, on destaca la galeria que va pintar Carracci i que ha esdevingut paradigma dels programes pictòrics barrocs. Finalment, per acabar el dia, visitarem el Palau Spada.

Dia 4

Sortirem caminant cap al Palau Barberini, on visitarem la Galleria Nazionale d'Arte Antica, i continuarem fins a l'església de San Carlo alle Quattro Fontane. Després de dinar visitarem els Museus Vaticans centrant-nos en les obres que més van fascinar Carracci: la capella Sixtina i les Estances de Rafael.

Dia 5

Al matí visitarem la Galeria Borghese i caminarem fins a la plaça del Popolo, entrarem a la basílica de Santa Maria del Popolo per admirar la capella Cerasi i passejarem pels carrers més concorreguts de Roma fins arribar a la plaça d'Espanya.

Podeu consultar aquí el programa d’aquest viatge.

Inscripcions

Pagament

Un cop tingueu la confirmació de la plaça, caldrà fer la paga i senyal mitjançant transferència bancària a nom de Malaika Viatges.

Les places per als dos primers grups ja estan exhaurides. Hem obert un tercer grup del 2 al 6 de novembre. Per reservar una plaça truqueu directament a l’agència Malaika viatges (t. 930 011 176).