Dilluns 27 de setembre de 2021

8€ (No Amics: 10€)

Activitat en línia

VISITES ENLLAÇADES

Dues activitats complementàries, en format online i presencial, al voltant de la mateixa temàtica.

L’aportació de la Reial Acadèmia de Belles Arts a la col·lecció del Museu Nacional

La Llotja de Mar ha estat un monument emblemàtic per a la ciutat de Barcelona des del moment de la seva construcció, així com també ho ha estat l’Escola d’Arts i Oficis que ha acollit en el seu edifici. Ara que ha obert les seves portes al públic, us proposem descobrir els espais i la relació existent entre els artistes que van estudiar-hi i els inicis de les col·leccions del Museu Nacional, amb la combinació d’una proposta online i una altra de presencial que ens permetran tenir una visió més completa de l’edifici i l’entitat que acull.

De la mà de Francesc Fontbona, acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi, coneixerem els inicis de l’Escola Gratuïta de Disseny al primer pis de l’edifici de la Llotja de Mar, que, amb els anys, es va transformar en l’Acadèmia de Belles Arts i que va acabar esdevenint el centre de formació artística més destacat durant els segles XVIII i XIX. Aquesta institució va impulsar el primer museu d’art que va existir a Catalunya i embrió de bona part de les peces que actualment formen la col·lecció permanent del Museu Nacional.

Aquesta conferència es complementa amb les visites a l’edifici històric de La Llotja de Mar i a la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi.