7, 14 i 12 de febrer de 2022

Museu Nacional d'Art de Catalunya

Activitat exclusiva per als Amics

El concepte de reserva ha canviat al llarg del temps paral·lelament al canvi en la concepció dels museus. El pas de la marginalitat a la centralitat de les reserves és un exponent de les noves concepcions i organitzacions dels museus que ens fan entendre la dimensió social, cultural i pública d’una institució que vol ser cada cop més dinàmica, transparent, projectada cap al futur i compromesa amb la societat.

Al llarg de la visita, doncs, descobrirem els espais singulars i desconeguts del Museu des d’una perspectiva no habitual on ens aproparem a les tasques de registre, conservació, restauració i museografia per fer una mirada global de les col·leccions que conformen el patrimoni del Museu Nacional i la manera com aquestes són treballades. Així, coneixerem un Museu Nacional des d'una nova mirada amb una forta dimensió pràctica i experiencial, però també crítica amb els conceptes tradicionals de museu i d'història.

• Dilluns 7 de febrer
  • Dilluns 7 de febrer