15, 16, 19 i 23 d’octubre de 2021

Olot

80€ (No Amics: 90€)

Acompanyats per Mireia Capdevila, cocomissària de l’exposició El Museu en perill! Salvaguarda i endreça de l’art català durant la Guerra Civil, els Amics reviurem el periple que van seguir les obres d’art del Museu i d’altres per fugir del bel·licisme que envoltava la ciutat de Barcelona durant la tardor del 1936.

Començarem el nostre recorregut visitant el Museu de la Garrotxa, integrant de la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya. Ubicat en un edifici d’estil neoclàssic, custodia una important col·lecció de l’Escola d’Art d’Olot, fundada per Josep Berga i Joaquim Vayreda. També hi podrem veure peces d’escultors com Josep Clarà i Miquel Blay, la cèlebre pintura de Ramon Casas La càrrega, i escultures d’Enric Casanova i Pau Gargallo.

A continuació, ens dirigirem a l’església de Sant Esteve, on es van custodiar les obres provinents del recentment inaugurat Museu d’Art Modern i de col·leccions particulars. De l’església, d’estil neoclàssic, en destaca el retaule barroc del Roser, obra de Pau Costa, així com també l’escultura del Sant patró, a l’altar major, feta amb alabastre per Josep Clarà. Cal remarcar la importància del Museu Tresor Parroquial, que guarda el valuosíssim Crist abraçat a la creu del Greco.

Seguidament, visitarem l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa, on coneixerem el fons documental que es custodia d’aquesta etapa històrica, i podrem accedir a documentació original de les tasques d’adaptació de l’església de Sant Esteve en dipòsit d’art.

Després de dinar, acabarem aquesta passejada a la Casa Solà-Morales, obra de l’arquitecte modernista Lluís Domènech i Montaner. Situada al passeig Miquel Blai, més conegut com el Firal, és el màxim representant del modernisme olotí.

El trasllat de les col·leccions artístiques a l’església de Sant Esteve d’Olot va suposar també el desplaçament de la Comissaria General de Museus a la capital de la Garrotxa. Aquesta secció ocupà el segon pis de la Casa Solà-Morales, on s’ubicaren els responsables de la Comissaria i tot l’equip tècnic.

Podeu consultar informació detallada d’aquesta passejada al programa.

• Divendres 15 de octubre
  • Dissabte 16 de octubre
  • Dimarts 19 de octubre
  • Dissabte 23 de octubre
    Places exhaurides

Les places per a aquesta activitat estan exhaurides. Si estàs interessat/da en aquesta activitat envia'ns un correu electrònic a amics@amicsdelmnac.org o truca'ns al 93 622 03 81 i t'apuntarem en llista d'espera per avisar-te en cas de baixes o per si obrim nous grups.