(Casa Navàs)

2, 3, 4, 5, 10, 11 i 12 de febrer de 2022

Reus

80€ (No Amics: 95€)

Itinerari per la capital del Baix Camp, la segona ciutat més poblada de Catalunya a finals del XIX, per tal de contextualitzar la figura de l’arquitecte en l’ambient que deuria viure en la seva ciutat natal abans de traslladar-se a Barcelona.

Malgrat que malauradament la ciutat no compta amb cap obra del seu fill il·lustre, ens podrem meravellar per les obres del prestigiós arquitecte Lluís Domènech i Montaner i sorprendre’ns amb les de Pere Caselles.

El recorregut de la ruta us mostrarà algunes de les joies modernistes més espectaculars de la ciutat. Identificarem l’estil del modernisme reusenc a partir de les cases Rull i Gasull, obres de Domènech i Montaner per resseguir l’obra pública i privada de l’arquitecte municipal, Pere Caselles, qui va ser la seva mà dreta a la ciutat. Dins del recorregut podrem veurem la casa natal de l'arquitecte, el Centre de Lectura i també la Prioral de Sant Pere, on Antoni Gaudí va ser batejat.

Tot passejant per la ciutat de Gaudí, podrem situar alguns fets i anècdotes d’infantesa i joventut de l’arquitecte, així com aquells elements de la seva estimada terra -“Gent del Camp, gent del Llamp!”- que tant van marcar la seva obra.

Es visitaran també dues obres de Lluís Domènech i Montaner: la Casa Navàs (1901-1908), un exemple paradigmàtic d’una casa burgesa, ja que el seu interior conserva tot el mobiliari i elements decoratius originals, i l’Institut Pere Mata (1897-1912), hospital psiquiàtric, clar precedent del posterior Hospital de Sant Pau de Barcelona.

Punt de trobada: plaça d’Espanya (torre veneciana esquerra mirant el Museu Nacional)

Durada aproximada: de 8 a 19 h

* El preu inclou:

• Desplaçament en autocar privat.
  • Acompanyant durant tot el recorregut.
  • Dinar al restaurant.
  • Visites guiades i entrades a l'Institut Pere Mata i la Casa Navàs.
  • Dossier de documentació.
  • Radioguies per seguir la passejada amb més comoditat.

Aquesta proposta forma part del programa d'activitats organitzat pels Amics per aprofundir en les tesis de l'exposició sobre l'arquitecte que acull aquest trimestre el Museu Nacional d'Art de Catalunya.

• Dijous 3 de febrer
    Inscripcions tancades
  • Divendres 4 de febrer
    Inscripcions tancades
  • Dissabte 5 de febrer
  • Dijous 10 de febrer
  • Divendres 11 de febrer
  • Dissabte 12 de febrer
    Places exhaurides

Les places per a aquesta activitat estan exhaurides. Si estàs interessat/da en aquesta activitat envia'ns un correu electrònic a amics@amicsdelmnac.org o truca'ns al 93 622 03 81 i t'apuntarem en llista d'espera per avisar-te en cas de baixes o per si obrim nous grups.