(Casa Navàs)

2, 3, 4, 5, 10, 11 i 12 de febrer de 2022

Reus

80€ (No Amics: 95€)

Itinerari per la capital del Baix Camp, la segona ciutat més poblada de Catalunya a finals del XIX, per tal de contextualitzar la figura de l’arquitecte en l’ambient que deuria viure en la seva ciutat natal abans de traslladar-se a Barcelona.

La passejada pel centre històric de la ciutat es centrarà, entre d’altres, en els següents espais: la casa natal de Gaudí a Reus, el Prioral de Sant Pere, el Centre de Lectura de Reus, la Casa Bofarull i la plaça Mercadal.

Es visitaran també dues obres de Lluís Domènech i Montaner: la Casa Navàs (1901-1908), un exemple paradigmàtic d’una casa burgesa, ja que el seu interior conserva tot el mobiliari i elements decoratius originals, i l’Institut Pere Mata (1897-1912), hospital psiquiàtric, clar precedent del posterior Hospital de Sant Pau de Barcelona.

Punt de trobada: plaça d’Espanya (torre veneciana esquerra mirant el Museu Nacional)

Durada aproximada: de 8 a 19 h

* El preu inclou:

• Desplaçament en autocar privat.
  • Acompanyant durant tot el recorregut.
  • Dinar al restaurant.
  • Visites guiades i entrades als llocs indicats.
  • Dossier de documentació.
  • Radioguies per seguir la passejada amb més comoditat.

Aquesta proposta forma part del programa d'activitats organitzat pels Amics per aprofundir en les tesis de l'exposició sobre l'arquitecte que acull aquest trimestre el Museu Nacional d'Art de Catalunya.