Del 10 al 12 de juny i del 17 al 19 de juny de 2022

València

Activitat exclusiva per als Amics

La llum dels paisatges mediterranis ha fascinat multitud d’artistes. De la mà de Joaquim Sorolla, aquesta llum es converteix en una font inesgotable d’inspiració que ens portarà fins a la seva ciutat natal, València, on va tornar nombroses vegades per captar els efectes lumínics dels seus paisatges marítims.

Passejarem pel centre històric de la ciutat i visitarem museus i monuments emblemàtics com el Museu de Belles Arts, l’IVAM, el Col·legi del Patriarca —un tresor poc conegut, paradigma de la contrareforma valenciana— i el centre d’art Bombas Gens, ubicat en una antiga fàbrica de bombes hidràuliques, alhora que resseguirem la petjada de Sorolla a la ciutat.

Dia 1:

Sortida de l’Euromed amb destinació a València a les 8.15 h i arribada a l’estació Joaquín Sorolla de València a les 10.30 h.

Des de l’estació ens traslladarem en autocar privat al centre històric de València, aprofitant el trajecte per gaudir d’una panoràmica de la ciutat que, més enllà de la seva importància històrica cabdal, darrerament s’ha convertit en una de les capitals més suggeridores i cosmopolites de la costa de llevant. Després, a peu, visitarem els diversos monuments i indrets més representatius, que són testimoni de l’apassionant història de la ciutat al llarg dels segles. Entre d’altres, veurem la Catedral de València, la plaça de l’Ajuntament i l’edifici modernista que és seu del Mercat Central.

En acabar la visita, tornarem a l’autocar que ens portarà al Parc Natural de l’Albufera, un oasi situat a només 12 km al sud de València, envoltat d’arrossars i natura, i que ens regalarà uns paisatges espectaculars.

El dinar (dinar inclòs) ens ajudarà a entendre l’origen de la gastronomia valenciana, i tastarem un menú d’arrossos en un dels restaurants de la zona. Havent dinat, farem un passeig en barca pel llac de l’Albufera que ens permetrà gaudir del capvespre.

Allotjament a l’hotel i sopar lliure.

Dia 2:

Al matí sortirem a visitar el Museu de Belles Arts de València, una pinacoteca amb rellevància internacional per la col·lecció de taules gòtiques de primitius valencians, que ens endinsarà també en l’obra de Sorolla, Goya i Velázquez. Seguidament, visitarem el Museu Benlliure, seu de la casa familiar on va viure el pintor Josep Benlliure Gil (València, 1855-1937) i un interessant exemple d’habitatge de l’alta burgesia de l’època, amb nombrosos objectes i obres d’art.

Després de dinar (dinar inclòs), visitarem altres monuments destacats de la ciutat, com l’església de sant Nicolau, un dels seus grans tresors, coneguda gràcies a les espectaculars pintures al fresc que decoren la volta del temple; la Casa del Patriarca, un conjunt monumental renaixentista que alberga el Reial Col·legi del Seminari del Corpus Christi i que s’articula al voltant d’un gran claustre i d’un museu amb pintures de Caravaggio, El Greco, Van Der Weyden i Ribalta, així com el manuscrit original de l’obra pòstuma de Sir Thomas More; la Llotja de la Seda, un edifici civil d’estil gòtic construït entre el 1482 i el 1548 que simbolitza la puixança i riquesa del segle d’or valencià.

Resta de la tarda i sopar lliures.

Dia 3:

Al matí, després de deixar l’hotel, sortirem per visitar l’Institut Valencià d’Art Modern, l’IVAM, que compta amb una col·lecció permanent d’importants artistes espanyols i internacionals —com ara Tàpies, Arroyo, González, Klein, Dubuffet o Calder, entre d’altres— que ens permetran viatjar per la història de l’art més recent. En sortir, passejarem pel concorregut barri del Carme, on hi ha les emblemàtiques portes medievals de les Torres dels Serrans, i ens acostarem al centre d’art Bombas Gens, una fàbrica de maquinària i bombes hidràuliques de principis del segle xx rehabilitada recentment per a usos culturals. La seva façana Art Nouveau dona la benvinguda a un espai sorprenent que conté exposicions d’artistes contemporanis.

Com a cloenda, dinarem a la platja de la Malvarrosa (dinar inclòs). Aquesta platja de València va ser font d’inspiració d’artistes com Joaquim Sorolla, que va saber transmetre com ningú la llum i la bellesa d’aquest indret costaner i la vida de les persones que passaven estones passejant per la vora del mar.

A l’hora convinguda ens traslladarem a l’estació per agafar l’Euromed de les 18.15 h, que arribarà a l’estació de Sants a les 21.05 h.

Pots consultar el programa complet aquí

INSCRIPCIONS

• Inscripcions a l'agència Malaika Viatges (Tel. 930 011 176)
  • Es podrà reservar un màxim de dues habitacions per inscripció.
  • Un cop tingueu la confirmació de la plaça, caldrà fer la paga i senyal mitjançant transferència bancària al següent número de compte de CaixaBank: IBAN ES75 2100 1358 1102 0023 7631, a nom de Malaika Viatges.

Inscripcions a l'agència Malaika Viatges (Tel. 930 011 176).