(Mey Rahola, 'Jugadores de pilota (Alegria)' (detall), 1936. Dipòsit de la Genralitat de Catalunya. Col·lecció Nacional de Fotografia, 2020. Museu Nacional d'Art de Catalunya. © Hereus de Mey Rahola)

Dilluns 12 i dilluns 19 de desembre de 2022

Museu Nacional d'Art de Catalunya

Activitat exclusiva per als Amics

Mey Rahola va ser una de les primeres dones a fer-se un nom en l’àmbit de la fotografia artística a Espanya. En molt poc temps, entre 1934 i 1936, la seva afició va adquirir una dimensió pública a través d’exposicions, premis i publicacions.

En afirmar-se com a fotògrafa més enllà de l’àmbit familiar, Mey Rahola va participar en la construcció del nou paper de la dona en l’esfera pública durant la Segona República: una dona independent, viatgera, empàtica i irònica. La guerra i l’exili, però, van truncar aquesta carrera prometedora, tot i que va seguir fent fotografies ambicioses, professionalment, durant la Segona Guerra Mundial, i després, com a aficionada.

Per primer cop, el Museu Nacional posa en valor la trajectòria d’aquesta fotògrafa pionera amb una mostra de caràcter antològic, que segueix un itinerari cronològic en tres etapes que reflecteixen les transformacions de la seva pràctica fotogràfica.

Els Amics, una vegada més, tindrem el privilegi de visitar l’exposició en exclusiva amb el Museu tancat.

Atès que algunes de les activitats requereixen avançar pagaments, us informem que no es reemborsaran els diners de les cancel·lacions fetes cinc dies abans de l’activitat.