Descompte per a ‘Sun & Sea’, al Teatre Lliure

Els Amics podreu gaudir d'aquest esdeveniment a preu reduït!

“Aquesta no és l’única obra de la Biennal d’Art de Venècia que tracta el tema dels efectes del canvi climàtic, però sí la que ha sorprès més per l’originalitat. S’han arribat a fer fins a tres hores de cua per accedir al recinte del pavelló de Lituània per poder veure Sun & See.” Ópera actual – Lourdes Morgades

El Teatre Lliure ofereix als Amics entrades amb descompte per assistir a la versió escènica de la instal·lació-òpera-performance sobre la crisi climàtica de Rugilė Barzdžiukaitė, Vaiva Grainytė i Lina Lapelytė, que va rebre el Lleó d’Or de la Biennal d’Art de Venècia 2019.

Sobre l’esdeveniment

En una platja de sorra il·luminada per un sol artificial, gent en banyador gaudeix d’un típic dia de platja. Prenen el sol, llegeixen, juguen i conversen mentre el públic circula per una passarel·la i els observa des de dalt. Aquesta situació totalment banal i quotidiana es transforma quan irromp la música. Les cançons destapen un seguit de preocupacions, tant individuals com col·lectives: de la pell cremada per exposar-se massa al sol a la por d’una catàstrofe mediambiental. Gradualment, les frívoles microhistòries deixen pas a qüestions molt més serioses i les cançons individuals, a un cor universal que s’adreça a neguits d’escala planetària.

Sun & Sea és la versió escènica de la instal·lació-òpera-performance presentada pel pavelló oficial de Lituània a la Biennal d’Art de Venècia del 2019. El projecte de Rugilė Barzdžiukaitė (directora de cinema i teatre i artista plàstica), Vaiva Grainytė (escriptora, dramaturga i poeta) i Lina Lapelytė (música i compositora), va guanyar el Lleó d’Or a la millor participació nacional. La proposta és una crida crítica contra la crisis climàtica que combina la instal·lació artística i la performance teatral.

Sun & Sea és la segona col·laboració entre tres artistes. La seva òpera contemporània per a 10 caixers, sons de supermercat i piano Have a Good Day! -creada entre el 2011 i el 2013 i que continua de gira- va guanyar més de 6 premis europeus. Ha girat per més de vint festivals i s’ha adaptat per a la BBC Radio 3 i la Ràdio Nacional de Lituània.

Més informació de l’espectacle, aquí.

Informació:

Dia i hora: Del 12/10 al 23/10

Lloc: Teatre Lliure de Montjuïc. Sala Fabià Puigserver

Per aconseguir les entrades amb descompte podeu demanar-les enviant un correu electrònic a amics@amicsdelmnac.org o trucant-nos al telèfon 93 622 03 81.