‘El batec de la natura. Dibuixos del s. XIX de la col·lecció del Museu Nacional’

Del 20 de maig a l'11 de setembre de 2022

El Museu Nacional d’Art de Catalunya inaugura una nova exposició temporal que es podrà visitar del 18 de maig a l’11 de setembre de 2022.

Selecció d’unes 80 obres, fonamentalment dibuixos, que es complementen amb un grup de pintures i material d’àlbums d’artistes, que mostren la fascinació que els artistes que van treballar durant el segle XIX van sentir per la natura. És un conjunt molt representatiu de l’activitat desplegada per artistes, com ara Baldomer Galofre, Marià Fortuny, Ramon Martí i Alsina, Lluís Rigalt, Antoni Fabrés o Jaume Morera, entre d’altres, i del seu interès per representar un entorn natural pel qual es van sentir fortament atrets i fascinats.

La mostra ens parla de la importància que va tenir la natura en l’art català, fonamentalment al llarg del segle XIX, en un context en què a tot Europa es va produir una eclosió de l’interès per aquest motiu artístic, com una prova de la irradiació d’una sensibilitat coetània que es va estendre arreu i va cristal·litzar en l’aparició del moviment romàntic.

El Gabinet de Dibuixos i Gravats conserva un conjunt molt important d’obres que palesen el reflex d’aquesta sensibilitat, un fons molt desconegut i fins i tot, en alguns casos, inèdit.

En uns moments en què els temes mediambientals ens preocupen, aquesta exposició i la dedicada a William Turner, que es pot veure simultàniament, hi posen el focus.

Més informació de l’exposició, aquí.