La Nit dels Museus 2022

Dissabte 14 de maig, de 19 a 1h

Dissabte 14 de maig se celebra la 16ª edició de la Nit dels Museus, una cita anual que té lloc a Barcelona des de l’any 2007, com a resultat d’un convocatòria de la Direction des Musées de France. Aquesta trobada s’ha consolidat a Europa com una nit d’àmplia participació ciutadana per visitar els museus fora d’horari (de nit) i amb propostes lúdiques. Una nit màgica de portes obertes on els museus ens conviden a veure les obres amb una llum diferent.

Després d’una última edició al maig amb moltes restriccions degudes a la pandèmia, la Nit dels Museus torna a obrir les portes en una edició marcada pel retorn a la normalitat, recuperant el format habitual per tal de recuperar l’hàbit de l’activitat col·lectiva.

Aquest any us animem a gaudir de la col·lecció, de les exposicions temporals i de les activitats que ha organitzat el Museu Nacional:

• De 19 a 1 h, portes obertes a l’edifici, la col·lecció i les intervencions a les sales Maternasis i Donació Benet Rossell. Escriptures i trajectes.
  • De 20 a 23 h, El museu, mirall del món (obres comentades). Les educadores del museu us explicaran a peu d’obra les peces de la col·lecció des de noves perspectives, entenent-les com objectes “vius” que poden ser mirall dels debats i reflexions de la nostra societat: l’ecologia i la sostenibilitat, el gènere, la identitat, el conflicte, les relacions de poder, etc.
  • A les 21, 22 i 23 h, concert de Paula Peso, que presenta un projecte que ens acostarà a la música R&B i funk amb inspiracions de soul.
  • A les 20.30 h, les 21.40, les 22.40 i les 23.30 h, música en directe per diferents espais del museu amb la Marxing Band del Taller de Músics.

Informació i reserves

Per a un millor control dels aforaments, us preguem que feu la vostra reserva en línia.

Podeu descarregar-vos el programa, aquí.

Per més informació sobre les activitats del Museu, podeu consultar aquí.