L’artista Mari Chordà rep la Creu de sant Jordi

L’artista i activista Mari Chordà Recasens ha estat guardonada amb la Creu de Sant Jordi 2022 al Teatre Monumental de Mataró i als Amics ens fa molta il·lusió perquè al 2018 vam adquirir la seva obra Autoretrat embarassada pel Museu Nacional.

La Generalitat ha distingit a Mari Chordà per la seva llarga trajectòria artística en els camps de l’art, la poesia, la pintura i l’escriptura, amb obres que trencaven amb els esquemes del seu temps. Les seves obres revelen un interès permanent per fer valdre l’expressió visual de la sexualitat femenina lliure, l’experiència de la maternitat i el compromís en la reivindicació de la igualtat de drets per a les dones i col·lectius LGTBI. A més, està vinculada a l’espai Ca la Dona, el 2015 va exposar a la Tate Modern de Londres i el 2021 a la galeria Mayoral de Barcelona i París.

El lliurament ha sigut realitzat pel president de la Generalitat, Pere Aragonès, amb un total de 20 personalitats i 10 entitats catalanes guardonades, i la cerimònia ha estat conduïda per dues de les persones guardonades en la passada edició, el comunicadors Mònica Terribas i Justo Molinero. Fàtima Ahmed i Estopa han intervingut en nom de tots els reconeguts.

Aragonès ha remarcat que les persones guardonades amb la Creu de Sant Jordi 2022 “ens fan sentir orgullosos de qui som i de com som” i reflecteixen “la pluralitat i la diversitat del país”. Durant la cerimònia de lliurament dels guardons, el cap de l’Executiu ha posat en valor que les persones reconegudes “són referents per a les generacions presents i futures” i ha elogiat que els seus exemples demostren que “amb treball i dedicació, compromís i il·lusió, talent i perseverança, visió de conjunt i esperit cooperatiu assolim els objectius. Transformem i fem que les coses passin”. Per això, ha manifestat que conviden a mirar el futur amb optimisme i “ens empenyen a pensar en gran per fer de Catalunya un país més just i plenament lliure”.