Nit d’Estiu del Museu Nacional 2022

Dissabte 9 de juliol de 2022

El dissabte 9 de juliol de 2022 el Museu Nacional celebra l’arribada de l’estiu amb una nit de portes obertes a l’edifici, la col·lecció, concerts i molt més. Els Amics no ens ho volem perdre, així que totes les persones que s’uneixin a la comunitat dels Amics durant aquell dia obtindran un obsequi especial!

Exposicions

De 20 a 1h, Portes obertes a l’edifici i la col·lecció, així com les exposicions temporals i noves intervencions a sales:

• Turner. La llum és color
  • El batec de la natura. Dibuixos del segle XIX a la col·lecció del Museu Nacional
  • Carraci. La Capella Herrera
  • Projecte fotogràfic ID Project de Jordi Bernadó, a la Sala Oval.
  • Maternasis
  • Donació Benet Rossell. Escriptures i trajectes
  • Vesna. Intervenció artistes ucraïnesos

De 20 a 23 h, Comentaris a peu d’obra “L’art, finestra de la natura”, cada 15 minuts alternant castellà i català.

Música i animació

• A les 21, a les 22 i a les 23h, Concert de La Salseta del Poble Sec, orquestra de ball referent a Catalunya que des de 1977 estan animant festes i celebracions d’arreu del país.
  • A les 20.30, 21.40, 22.40, 23.30 h. la vetllada s’amenitzarà amb la Marxing Band del Taller de Músics.  Grans èxits populars, versionats amb instruments de vent i percussió, a diferents espais del museu.

Acció comunitària

• Mostra de l’art tèxtil del Grup de Dones Arpilleres de Poble-sec Caminantes a la Sala Oval, fruit d’un treball amb la col·lecció d’art medieval del museu en el marc de L’Obrador. Programa d’Acció Comunitària del Museu Nacional. Les pròpies creadores estaran fent explicacions del seu treball de 19 a 20.30h.

Veniu amb nens?

• Demaneu els enigmes o joc de pistes o descarregueu-los aquí
    • Crims artístics: assassinat de cambra (+14)
    • El robatori del bestiari (+7)
    • S’ha pintat un crim (+7)
    • Veig, veig molts capells (+5).
  • El Museu dibuixat (activitat autònoma per a infants i adults). Amb els quaderns El Museu dibuixat, us animem a visitar el museu amb propostes per fer una “visita dibuixada” mentre gaudiu de la col·lecció. Demaneu el vostre quadern al taulell d’entrada del museu.

Oferta gastronòmica i ofertes la botiga del museu

• A més, trobareu una oferta gastronòmica especial a la Sala Oval i a la terrassa del Museu. NOVETAT: Menú maridat amb cava Gramona al restaurant Òleum del Museu amb reserva anticipada al telèfon 93 289 06 79 o al correu oleum@singulariscatering.com
  • La botiga del museu estarà oberta fins a la 1 de la matinada amb descomptes en una selecció d’articles i venda d’una selecció de catàlegs a preus especials.

Informació i reserves:

Activitat gratuïta, amb aforament limitat.

Es recomana fer reserva anticipada en línia per a un millor control dels aforaments. Les persones amb reserva tindran accés preferent.

Per més informació, consulta aquí.