Estigues al dia de les nostres notícies

El nou interès dels artistes pels paisatges propers farà que per primera vegada apareguin paratges catalans en les obres d'art catalanes. I ho faran en pintures on aquest paisatge esdevindrà el tema principal.
Dibuixada en plena Guerra Civil espanyola, aquesta aiguada aconsegueix transmetre'ns els sentiments de dolor i de pèrdua que envolten totes les víctimes abatudes en el camp de batalla.
La imatge mariana que trobem aquí té el seu origen en la iconografia de la Sedes Sapientiae, que mostra Maria asseguda en un gran setial en posició frontal i hieràtica amb el nen sobre la falda.
Dissabte 14 de maig se celebra la 16ª edició de la Nit dels Museus, una cita anual que té lloc a Barcelona des de l’any 2007, a partir d’un convocatòria de la Direction des Musées de France.
Fins al 10 de juliol de 2022, el Museu ens convida a visitar a l'antiga llibreria del museu la instal·lació Postals de Barcelona 1888-1929, per conèixer una selecció de postals del llegat d’Enrique Matas-Ramis.
Els propers dies 4 i 5 de juny tindrà lloc l'Espectacle de Comediants "Mur, guspira del MNAC", al Castell de Mur, Pallars Jussà. En aquesta sessió s'explicarà, de forma teatral, què va passar fa 102 anys a Mur.