Estigues al dia de les nostres notícies

Una escena de pintura al fresc realitzada pels artistes bolonyesos Annibale Carracci, Francesco Albani i Domenico Zampieri, conegut amb el sobrenom de Domenichino.
Les exposicions 'Turner. La llum és color' i 'El batec de la natura' acaben el proper diumenge 11 de setembre. Si encara no ho heu fet, teniu una setmana per visitar-les!
Alexandre de Cabanyes hi ha immortalitzat el mercat del peix a la platja de Vilanova i la Geltrú a principis del segle XX, oferint-nos una bella estampa del barri de la Marina i de l'activitat econòmica i social que s'hi vivia a l'entorn de 1920.
Segons la tradició, Jaume va evangelitzar les terres d'Hispània i, després de ser executat, les seves despulles es van transportar fins a Galícia, sent enterrat a Santiago de Compostel·la.
Àngel Guimerà, nascut a Tenerife l'any 1845 i mort a Barcelona al 1924, és un dels millors dramaturgs de la literatura catalana i una de les personalitats culturals més reconegudes del tombant del XX.
El passat 11 de juliol, l’artista i activista Mari Chordà Recasens va ser guardonada amb la Creu de Sant Jordi 2022 al Teatre Monumental de Mataró en mans de la Generalitat.