Nova exposició al Museu Nacional: “Feliu Elias. La realitat com a obsessió”

Del 30 de novembre de 2022 al 19 de març

El Museu Nacional d’Art de Catalunya inaugura una nova exposició temporal que es podrà visitar del 30 de novembre al 19 de març de 2023.

Feliu Elias (1878-1948) és una personalitat polièdrica; dedicat professionalment a la pintura, les caricatures, la historiografia i la crítica d’art. Aquesta exposició posa el focus en ell per tal d’estirar tots els fils de la seva personalitat dogmàtica, amb informació inèdita trobada a diferents arxius i contextualitzant la seva obra en l’art europeu d’entreguerres.

L’exposició mostra l’itinerari vital en relació amb els viatges artístics i els exilis de l’artista. Reuneix també alguns dels objectes que formaven part de la seva col·lecció personal, així com les seves obres plàstiques; pintures que no estan subjectes a variacions tècniques i temàtiques fixes que evidencien la seva predilecció per la cultura material.

També s’exploren les col·lisions entre Joan Sacs, el pseudònim que feia servir l’autor quan es dedicava a la crítica artística, i l’avantguarda. Atès que la seva obra connecta perfectament amb l’esperit que es viu a l’Europa d’entreguerres. Un altre eix de la mostra són els vincles de l’artista amb Sabadell, d’on era originaria la seva família, el seu germà Lluís Elias es va dedicar a la comèdia i el dibuix, amb el sobrenom d’Anem, Francesc Elias va optar per la ceràmica.

La inauguració tindrà lloc el 29 de novembre, a les 19h. Amb prèvia conferència inaugural a les 18h, a càrrec de les comissaries Mariàngels Fondevila i Mariona Seguranyes. Si voleu venir podeu consultar la informació aquí.