Nova exposició al Museu Nacional: “Mey Rahola (1897-1959). La nova fotògrafa”

Del 25 de novembre al 29 de maig

El Museu Nacional d’Art de Catalunya inaugura una nova exposició temporal que es podrà visitar del 25 de novembre de 2022 al 29 de maig de 2023.

Mey Rahola (Lleó, 1897 – Vaucresson, 1959) va ser una dona pionera en la fotografia artística a Espanya. Entre els anys 1934 i 1936 la seva afició va adquirir un gran reconeixement públic, protagonitzant exposicions i publicacions, i acudint a salons i concursos on era guardonada amb nombrosos premis. La Segona Guerra Mundial i l’exili van truncar la seva carrera professional, després d’una breu dedicació als fotoreportatges, es va dedicar a la fotografia humanista, allunyada del focus mediàtic.

El seu fons personal ha estat durant molts anys dispers en la seva família. Per primera vegada, el Museu Nacional posa en valor la seva trajectòria en una exposició que segueix un itinerari cronològic per la seva gran afició. L’exposició s’estructura en tres grans blocs, fent coincidir els canvis apreciables en les seves fotografies amb les crisis polítiques que tenien lloc simultàniament: 1931-1936, 1937-1945 i 1946-1959. A l’exposició també es podran veure les 14 obres adquirides durant el 2020 i el 2021 gràcies al Pla Nacional de Fotografia.

La inauguració tindrà lloc el dia 24 de novembre a les 19h, amb prèvia conferència inaugural a les 18h a la Sala de la Cúpula. Si voleu venir a podeu consultar tota la informació aquí.