Cicle ‘Per Amor a les Arts’ 2022-2023

Un any més, el Museu Nacional col·labora en aquest cicle amb diversos equipaments i institucions culturals del país, als quals enguany se suma el MACBA, i que referma una transversalitat que els implica a partir de les seves respectives programacions.

Cada dimarts, d’octubre a juny, la Filmoteca de Catalunya acull sessions de cinema vinculades amb la pintura, el teatre, la dansa, l’arquitectura, la música, el disseny, la literatura o l’òpera en sessions presentades per creadors o experts. L’objectiu és incentivar el diàleg entre les diverses manifestacions artístiques i el cinema com a llenguatge universal que dialoga amb cadascuna d’elles.

Aquest any, el museu col·labora en aquest cicle amb la projecció de diferents pel·lícules:

• Dimarts 7 de febrer de 2023: Le martyre de Saint Sébastien d’Eric Pauwels
Concebuda com un quadern de viatge per Europa a la recerca de les representacions del martiri de sant Sebastià, la pel·lícula es presenta com un ritual d’iniciació, en què la figura pot pretendre totes les formes possibles perquè no hi ha cap representació original del sant.

• Dimarts 7 de març de 2023:  Girls/Museums de Shelly Silver
A les col·leccions del museu MdbK de Leipzig no hi falten “mares, esposes, prostitutes, models i muses, totes vistes a través dels ulls d’artistes masculins. Tenint en compte aquest desequilibri, a través de quina lent s’haurien de veure aquestes obres avui dia?” La cineasta Shelly Silver hi respon filmant un grup de noies d’entre set i dinou anys.

• Dimarts 18 d’abril de 2023: Cinema i pintura
Sessió que recorre l’interès històric del cinema per la pintura: de l’observació silenciosa dels gestos i la creació del quadre als paisatges que encanten una obra o els rostres femenins que travessen la història de l’art. Acabem amb un museu que alberga un conjunt de les millors miniatures creades a la regió de l’Himàlaia —quan les sales es buiden, les pintures s’animen.
Visite à Oscar Domínguez, Alain Resnais
Van Gogh, Maurice Pialat
Le journal d’un combat, Guy Gilles
La femme aux cent visages, Jean-Daniel Pollet
Chitrashala (House of Paintings), Amit Dutta

Podeu consultar la programació en aquest enllaç.

#PerAmoralesArts