Instal·lació ‘Postals de Barcelona 1888-1929’

Fins al 10 de juliol de 2022

El Museu ens convida a visitar la instal·lació Postals de Barcelona 1888-1929, una mostra que ens permet conèixer una selecció de postals del llegat d’Enrique Matas-Ramis.

Aquesta mostra és fruit del treball de l’equip de la biblioteca, que està descrivint i digitalitzant el fons de postals antigues ingressat l’any 1957, gràcies al llegat d’Enrique Matas-Ramis. Més de 2.000 postals de Barcelona en formen part. La Biblioteca Joaquim Folch i Torres del museu us convida a donar un tomb per la Barcelona en la qual Gaudí va dissenyar la seva obra, una ciutat en procés de transformació i modernització. És l’època en què es comença a definir la personalitat cosmopolita de la ciutat, amb l’Exposició Universal del 1888 i l’Exposició Internacional del 1929, i on ja es pot veure la urbanització de l’Eixample, l’obertura de la Via Laietana, l’ampliació del port o el desenvolupament urbà del Tibidabo. Una Barcelona en ebullició també des d’un punt de vista social, artístic i cultural,  que volia situar-se a l’alçada de les grans capitals.

Per més informació, consulta aquí.